Vita Biosa vinder Årets Fødevare 2021

Vita Biosa er vinder af Årets Fødevare 2021

Hvert år kårer helsebranchen én vinder af de bedste helsekostprodukter på markedet. I år gik den eftertragtede pris i kategorien Årets Fødevare til virksomheden Biosa ApS i Frederiksværk for deres populære produkt Vita Biosa. Den samlede helsekostbranche kårede Vita Biosa til vinderen med ordene:

• Fantastisk produkt som alle kan bruge.
  • Kunderne elsker den og oplever en god effekt.
  • Et virksomt produkt som kunderne kommer igen efter.
  • Har fået et nyt meget flot design.

Vita Biosa er en effektiv økologisk fermenteret drik med mælkesyrebakterier, organiske syrer og urter. Drikken produceres lokalt i virksomhedens egne produktionslokaler i hjertet af Frederiksværk. Her producerer de alle deres produkter efter de økologiske principper og med stort fokus på bæredygtige løsninger gennem hele produktionen. Det er dog ikke kun herhjemme, at drikken har opnået stor anerkendelse. Globalt er drikken særdeles eftertragtet og virksomheden eksporterer i dag til over 30 lande, mens flere markeder efterspørger produktet. Til dagligt ledes virksomheden fra hovedkontoret i Frederiksværk af stifterens søn Eli Dollerup Nielsen, der i tæt samarbejde koordinerer de globale aktiviteter med søsteren Pernille, der er bosat i Argentina, hvor hun har skabt egen produktion og distribution til det meste af Sydamerika og broderen Ayan i New Zealand, der er ansvarlig for distribution til New Zealand, Australien og Asien.

Det var med stor stolthed, at virksomhedens direktør, Eli Dollerup Nielsen, modtog den gode nyhed mandag morgen. Til kåringen har han udtalt: ”Vi er meget stolte og taknemlige over at modtage netop denne pris. At branchen er gået sammen og har udnævnt os til Årets Fødevare er en stor anerkendelse af vores arbejde med at skabe sunde og bæredygtige produkter. Så stor tak for tilliden og det kæmpe stykke arbejde butikkerne gør for at få vores produkter ud til forbrugerne”. Vita Biosa fås i fire varianter og kan købes online via en lang række webshops, i Matas eller i mere end 130 helsekostbutikker i hele Danmark.

Læs næste

Pioneren og grundlæggeren af Biosa Danmark er død